Follow us on: Group Alumni Tweet Us! Click Here! Let Watch Images!

Alumni SMKAS

Prog Perkongsian Ilmu Bersama Alumnis - Siri 1

ALHAMDULILLAH, pada 10 April, Selasa yang lepas, JK Alumni telah pun berjaya melaksanakan satu program yang memberi peluang kepada alumnis untuk memberi sedikit pengisian mengenai ilmu, pengalaman dan kerjaya masing-masing. Program ini buat pertama kalinya telah diadakan di Surau Hassan Al-Basri yang dihadiri oleh Warden Asrama dan pelajar putera. 

Slot pertama disampaikan oleh Brother Mohamed Khamis Bin Mohd Sani, SPM 2004, selepas solat Maghrib. Manakala, untuk slot kuliah Subuh hari Rabu disampaikan pula oleh Brother Mohd Nizwan Bin Perayatna, SPM 2005. Pelbagai pengisian telah diberikan dan dilihat pelajar kyang mengikuti slot tersebut berasa teruja dengan kehadiran alumnis dari pelbagai generasi. Turut hadir Setiausaha Agung, Timbalan Setiausaha dan Bendahari Kehormat yang bertindk sebagai pengelola program.

Program ini dijadualkan berkala untuk setiap kali minggu pelajar asrama tidak pulang ke kampung. InsyaAllah, JK Alumni akan mengadakan Siri 2 & Siri 3 pada 20 April & 28 April akan datang.