Follow us on: Group Alumni Tweet Us! Click Here! Let Watch Images!

Alumni SMKAS

Pendaftaran Pertubuhan ke ROS, JB

26 April 2012, Khamis - hari ini dalam sejarah, akhirnya PERTUBUHAN ALUMNI SMKA SEGAMAT telah berjaya menghantar borang permohonan online lebih kurang pada pukul 12.45 tengah hari. Ia merupakan langkah terakhir dalam melengkapkan penubuhan dan pendaftaran alumni yang diusahakan oleh Mr. President, Ust Shaifulizam dan Timbalan Setiausaha, Brother Lokman Aiman di Pejabat ROS, berlokasi di KDN, Kempas, JB. ye, akhirnya alumni kita ni akan dapat sijil halal yg sah la kan.. .hehee :

Pada awalnya, telah diadakan pertemuan dengan pegawai yang bertanggungjawab dalam urusan perlembagaan dan pendaftaran iaitu Encik Zainal Abidin. Alhamdulillah, prosedur yang disyaratkan amatlah mudah, tak sepertimana yang dijangkakan kerana ia hanya memerlukan dua hari sahaja untuk diluluskan. Akan tetapi Perlembagaan Pertubuhan yang sedia ada sebelum ini terpaksa dimansuhkan dengan Perlembagaan yang disediakan oleh pihak ROS, Presiden berpendapat jika prosedur memakan masa berhari-hari untuk disemak dan dibetulkan maka lebih baiklah alumni hanya mengguna pakai perlembagaan yang disediakan. 

Setelah tamat pendaftaran melalui online di eROSES, bayaran sebanyak RM30.00 tunai diserahkan tanpa pelbagai sebarang persoalan dan kerenah. mudah kan, kalau tahu lah mcm ni, kami dah buat dari tahun lepas lagi, tapi katanya prosedur ringkas dan mudah ini baru sahaja dikuatkuasakan. Dengan itu, pihak JK hanya menunggu e-mel dan makluman melalui eROSES berkenaan kelulusannya pd 27 April 2012, insyaAllah dipermudahkan sehingga selesai. Amin... .